Fotball VM i barnehagenSkaiå barnehage arrangerte nylig fotball VM i barnehagen. Barna ble møtt med flagg og fotballsangen «Sammen for Norge» på morgenen, og det ble malt flagg både i ansikt og på armene. Publisert av Finn Terje Uberg Ansvarlig Beate Stømne Frigstad Publisert 23.06.2026 23:29 Sist endret 23.06.2026 23:31 Etter kampene ble det servert fruktkoppFull kok etter to seire:Barnehagen har faktisk to av de halvproffe spillerne på Iveland IL sitt seniorlag i 6. divisjon ansatt hos seg. De lærte bort noen triks til stor jubel fra barna. Det ble der etter spilt endel kamper der avdelingene var representert med sine spillere. Underveis i kampene gikk det i VM heiarop og «RO-RO»! Alle fikk velfortjente medaljer og fruktkopp etter turneringen.Hele barnehagen er nå super-happy for videre spill i VM, og nå satser både de og alle oss andre på seier mot Frankrike og et best mulig resultat i VM.To av spillerne på seniorlaget i fotball (Cato Emil Buås Vetrhus og Asgeir Adiel Lindbach) jobber i barnehagen. Barna fikk innføring i noen gode triksStorspill av de unge spillerne og god innsats og godt humørEtter kampene fikk alle barna utdelt medaljer, alle fikk gullmedalje!Lene Dahlslier som er primus motor og arrangement ansvarlig sammen med Anita Skaiaa (og resten av avdeling Kvarts), er svært fornøyd med dagen