Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline17. oktober kl. 00:13

Hedersbevis til Brynjulf og Øyvind

Brynjulf Aagesen og Øyvind Skaiaa ble tildelt KS` hedersbevis på Dølen hotel onsdag kveld. 

Les mer clear
error_outline14. oktober kl. 14:11

Marked og Lindesnes trekkspillklubb

Velkommen til marked og konsert i Ivelandshallen lørdag 19. oktober.

Les mer clear

Tilskudd til etablering i egen bolig

Generelt om tjenesten

Alternativt navn

Tilskudd til etablering

Beskrivelse

Du kan søke om tilskudd til etablering hvis du har dårlig økonomi og trenger bistand til å skaffe deg en nøktern og egnet bolig. Ordningen er behovsprøvd. I spesielle tilfeller kan tilskuddet også brukes til refinansiering for å kunne beholde boligen, gjerne i kombinasjon med startlån.

Målgruppe

  • Personer med nedsatt funksjonsevne
  • Flyktninger
  • Sosialt vanskeligstilte

Kriterier/vilkår

Boligen skal være nøktern, både når det gjelder størrelse og kostnader. Videre skal boligen være godt egnet for en eventuell funksjonshemning.

Kommunen søker om midler til dette fra Husbanken. Videreformidling kommer da an på hvor mye midler vi har fått innvilget.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

aaa

Lover og forskrifter

Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Du kan søke elektronisk (se lenken under) eller skrives på skjema HB 7.S.13. Blanketten får du fra kommunen eller fra lenken under.

Skjema

Søknad om startlån eller tilskudd, elektronisk

Vedlegg

Vedleggene går fram av punkt 8 i søknadsskjemaet.

Saksbehandling

Saksbehandling

Kommunen innhenter de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Begrunn dette eventuelt med nye opplysninger. Kommunens egen klagenemnd er klageinstans.

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Nav
Telefon:55553333
Postadresse:Frikstadveien 20 4724 IVELAND
Besøksadresse:Frikstadveien 20 4724 IVELAND

Kontaktpersoner

Navn:Monika Mathisen
Tittel:Veileder nav, flyktning
Telefon:55 55 33 33
Epost:monika.mathisen@iveland.kommune.no

Andre opplysninger

Oppdatert:2019-01-09 10:28
Gyldig til2020-01-15