Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline21. august kl. 12:58

Alle partiprogram på nett

Alle de fem partiprogrammene er nå tilgjengelig på våre hjemmesider.

Les mer clear
error_outline21. august kl. 12:39

Kommune- og fylkestingsvalget 2019

Her finner du en samlesak om de viktigste begivenhetene frem mot valgdagen mandag 9. september.

Les mer clear

Nødhjelp

Generelt om tjenesten

Beskrivelse

Nødhjelp er kortvarig økonomisk hjelp i en nødsituasjon.

Med nødssituasjon menes tilfeller der tjenestemottaker ikke har det helt nødvendigste og står kortvarig uten mulighet til å skaffe seg det.

Kriterier/vilkår

Dagens saldo på alle kontoer bør dokumenteres for korrekt saksbehandling.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

aaa

Lover og forskrifter

___

Skjema

Skjema

Henvend deg til NAV Iveland.

Saksbehandling

Saksbehandlingstid

NAV-kontoret har inntil 24 timers saksbehandlingstid på søknader om nødhjelp.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage til Nav innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til Nav. Opprettholder Nav sin avgjørelse, blir saken sendt videre til fylkesmannen, som avgjør om klagen skal tas til følge.

___

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Nav
Telefon:55553333
Postadresse:Frikstadveien 20 4724 IVELAND
Besøksadresse:Frikstadveien 20 4724 IVELAND

Kontaktpersoner

Navn:Monika Mathisen
Tittel:Veileder nav, flyktning
Telefon:55 55 33 33
Epost:monika.mathisen@iveland.kommune.no

Andre opplysninger

Oppdatert:2019-01-09 10:28
Gyldig til2020-01-15