Midlertidig botilbud
Generelt om tjenesten
Alternativt navn
NødboligBeskrivelse
Har du et akutt boligbehov og ikke kan skaffe deg bolig på egen hånd, er kommunen forpliktet til å finne et midlertidig botilbud til deg. Barnefamilier, barn og unge skal tilbys et forsvarlig bosted. Det betyr blant annet at tilbudet i utgangspunktet ikke gjelder for rusmiddelmisbrukere (se lenke til Kommunal bolig nedenfor).
Kriterier/vilkår
Du trenger bolig i en nødssituasjon.
Pris for tjenesten
Tjenesten er gratis, men hvis du har råd til det, vil du kunne betale deler av husleien selv.
Lover og forskrifter
Denne tjenesten er lovpålagt. Se lov om sosiale tjenester i NAV § 27 Midlertidig botilbud
Lover
ForvaltningslovenSosialtjenesteloven
___
Skjema
Saksbehandling
Saksbehandlingstid
NAV-kontoret skal behandle saken så snart som mulig. I saker som gjelder akutt, midlertidig bolig vil det ofte være nødvendig med saksbehandling i løpet av dagen.
Klagemulighet
Hvis NAV gir deg avslag på søknaden, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Hvis du trenger veiledning, kan du henvende deg til NAV. Opprettholder NAV sin avgjørelse, blir saken sendt videre til statsforvalteren, som avgjør om klagen skal tas til følge.
Kontaktinformasjon
Kontaktavdeling
Avdeling: | NAV Midt-Agder |
Leder: | Velle, Rolf |
Telefon: | 915 63 502 |
Epost: | rolf.velle@nav.no |
Nettadresse: | https://www.vennesla.kommune.no/nav-midt-agder.423706.no.html |
Besøksadresse: | Hunfos Næringspark PM6, 4700 Vennesla |
Kontaktpersoner
Navn: | Rolf Velle |
Tittel: | Enhetsleder |
Mobil: | 915 63 502 |
Epost: | rolf.velle@nav.no |
Andre opplysninger
Oppdatert: | 2021-02-19 13:25 |
Gyldig til | 2022-01-13 |